Tuesday, November 15, 2011

 10:26 AM   Anonymous   ,    No comments
Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh. I personally prefer MSN than Yahoo! Masa first time nak create email account saya dah memang tertarik dengan MSN because it looks more organized than Yahoo! MSN jugak daily updates its headlines and so does Yahoo! But MSN's content is so much fun to read, well observe is a more appropriate word. Most of the articles consist mainly of pictures. It's interesting. Gambar-gambar yang ada memang out of this world. So semalam ada membaca an article on spectacular lightning strike around the globe. Cuba relate kan firman Allah dalam Surah Ar Rad ni dengan gambar2 kat bawah tu. 



Dia lah yang memperlihatkan kilat kepada kamu, untuk menakutkan (dari panahan petir), dan memberi harapan (dengan turunnya hujan); dan Ia yang menjadikan awan tebal yang berat (dengan air). (Ar-Ra'd 13:12) |



Dan Dia lah juga yang guruh dan malaikat bertasbih memujiNya, kerana takut kepadaNya. Dan Dia lah juga yang menghantarkan petir, lalu Ia mengenakan dengan panahannya kepada sesiapa yang dikehendakinya Dan mereka yang ingkar itu membantah (serta mendustakan Rasul) mengenai perkara yang berhubung dengan Allah (dan kuat kuasaNya) Padahal Ia Amat keras azab seksanya. (Ar-Ra'd 13:13)


Athens, Greece

Balad Air Base, Iraq

Dresden, Germany

Nanjing, China

Budapest, Hungary

Zurich, Switzerland

Manitoba, USA

Betapa dahsyatnya ciptaan Allah. Amazing how they actually able to photograph this cool scenes. Kalau diri ini yang kecil ini, memang dah terketar lutut rasanya kalau melihat petir seperti ini. Kalaulah Allah tu berkehendakan, senang-senang je Dia mampu sambar kita dengan petir tu. Tapi kasih sayang Allah itu melebihi segalanya. Pesanan buat diri sendiri, "Lihatlah tanda-tanda kebesaran Illahi, berfikir lalu bersyukurlah"

Wassalam...

0 comments:

Total Pageviews

Followers

Twitter

Be Likeable!

Fami-Liar's Posts

get this widget here

Writers of Life

Pages

Solat Time

Powered by Blogger.

Petikan Al-Quran

Blog Archive

Popular Posts