Monday, October 10, 2011

 12:23 PM   Anonymous      1 comment
Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh. Whoa~ lamanye tak online dan definitely lamanya tak update blog ini. Sorry2 sebab selalu terabaikanmu Army of Fisabilillah. Bukannya tak mahu menulis, tapi kesempatan tu susah nak ada. Ini pun curik2 masa. Maklumlah sekarang ini sudah bergelar orang bekerjaya. Cepat masa berlalu, saya dengan rasminya telah menamatkan semester satu Asasi Undang Undang. It was a very pleasant semester. Menjawab soalan-soalan finals selama 2 minggu, membuatkan jiwa ni jadi kacau dan pergerakan hidup jadi tak terurus. Tapi sekarang, Alhamdulillah, dah in pace balik. Sudah boleh bertenang dan fokus kepada dunia yang di sebelah sana. Yes, I'm talking about afterlife atau bahasa globalnya, akhirat. Ambil perhatian yer, kita kena la seimbangkan antara kejayaan dekat dunia ni dan jugak di akhirat. Siapa yang mengejar akhirat, InsyaAllah, dunia ni sendiri akan datang menyembah, So 2 bulan lebih bercuti ni, perancangan utama ialah fokus on ibadah. Perbaikai mana kurang dan maintain kan mana yang mantap.

Dalam pada ini, kerisauan mula menjelang. Macam mana la agaknya results finals nanti? Harus diakui usaha yang dipersembahkan tidak la seberapa, tawakkal je yang lebih. Sekarang ni apa yang termampu hanyalah berdoa agar semuanya beyond expectations agar dapat mulakan semester 2 dengan cemerlang. Dan tujuan sampingan semestinya untuk memuaskan hati Encik JPA yang baik hati biaya pelajaran Ijazah Sarjana Muda saya. And he expects nothing less than the best. Ok, tak mahu fokus sangat on that matter, cuti masih panjang tapi maut sentiasa dekat yer. Oh back to the main point of this entry, setelah lama tak online, tapi dapat berita tergempar, saya tak dapat kolej kediaman untuk next sem. Haha, apakah Ahmad Azri bakal jadi NR (non residence) tahun depan? Harap2 tak. Susah kalau duduk luar nanti. Duduk dalam kampus mudah, surau dekat masjid pun dekat jugak. Cuma makanan tak best sikit. Haha tapi syukur ada environment yang meyenangkan.

As for now, saya sedang sibuk merealisasikan nasihat kawan saya yang selalu suruh saya jaga hati. Beliau selalu kata, sibukkan diri dan sibukkan diri untuk capai ketenangan jiwa. Alahai, macam mana la tak bertambah kagum setiap kali kita berbual. Baik sangat beliau ini. Eh, dah suntuk masa ni, kena sambung balik kerja ni, nanti boss marah pulak. Ok, harap2 blog ni tak bersawang lagi lepas ni. Terus berusaha ye kita semua, sebab Allah sentiasa bersama mereka yang berusaha. InsyaAllah.

Wassalam :)


1 comments:

Mohamad Nasruddin said...

Alhamdulillah..sama-sama la kita jaga hati kita azri..^_^

Total Pageviews

Followers

Twitter

Be Likeable!

Fami-Liar's Posts

get this widget here

Writers of Life

Pages

Solat Time

Powered by Blogger.

Petikan Al-Quran

Blog Archive

Popular Posts