Wednesday, August 10, 2011

 6:41 PM   Anonymous   ,    No comments
Assalamualaikumwarahmatullahiwabrakatuh. Alhamdulillah, rasanya dalam beberapa ketika lagi tamatlah fasa rahmat dalam bulan Ramadhan Al Mubarak ni. Hmm, menilai balik diri sendiri tak tahulah kalau rahmat Allah tu dah berjaya saya raih dalam tempoh masa. Kalau dah, segala puji untuk Yang Maha Esa dan kalau belum moga Allah mudahkan lagi perjalanan saya untuk tempoh Ramadhan yang masih tinggal ni. Walauapapun rasa tersangat bersyukur sebab makin lama kekuatan untuk beribadah makin kuat dan stabil. Begitu ajaibnya bulan yang diberkati sehingga insan jahil seperti saya ni pun terasa berkobar untuk mendekatkan diri kepada Allah.

Beberapa perkara menarik turut menuruti bulan Ramadhan yang saya lalui ini. Kebetulan pada minggu ini, lebih tepat lagi dua hari yang lalu saya berbuka puasa dengan orang-orang yang saya kasihi dan rapat dengan. Moga waktu yang singkat tu mampu mengankat ukhuwah kita ke tahap yang lebih tinggi. Kala ini, terasa sangat merindui sahabat-sahabat MOZAC yang masing-masing sedang menghadapi dugaan Ramadhan. Moga Allah kuatkan iman kita untuk mengharunginya tahun ini.

Dalam tempoh waktu yang singkat ini saya rasakan yang saya selalu risau dan berdoa supaya rahmat Allah itu selalu hampir dengan saya. Dan semalam seperti yang kita maklum merupakan malam terakhir fasa rahmat. Pada malam semalamlah saya sedar betapa besarnya rahmat Allah tu. Perlu kita ketahui rahmat Allah itu datang dalam pelbagai bentuk. Ada yang manis dan ada jugak yang pahit. Rahmat yang saya rasakan semalam tu bagi saya sangat bermakna namun tersangatlah PAHIT untuk ditelan ke dalam hati ini. Rahmat kali ini terasa begitu berbeza sekali sebab rahmat ini datang dalam bentuk seorang insan yang sangat jujur.

Saya rasa sangat berterima kasih kepada dia ni. Moga Allah memberkati dia setiap masa. Dengan penuh kejujuran dan keikhlasan dia tegur saya dalam kerendahan hati yang buat saya terus bertambah kagum dengan dia. Insan ini sanggup buat apa sahaja asalkan hatinya tenang dan bebas daripada prasangka dan keraguan walaupun terpaksa berterus terang. Saya akui pahit untuk menerima kebenaran tapi saya akui kesalahan saya. Begitu teliti dia tuturkan baris-baris kata agar setiap saranan dan pesanan yang dia berikan tidak sedikitpun melukai hati saya. Malah sehingga sanggup membenarkan untuk marah kepadanya. Dia juga berkali-kali meminta maaf biarpun kesalahan itu di pihak saya sendiri. Murninya hati hambaMu itu Ya Allah. Daripada rasa tersinggung bila difikirkan semula saya bertambah kagum dan hormat dengan insan ini. Allahu, moga kau tetapkan kami terus begini atau lebih baik lagi di dunia mahupun di akhirat.

Wassalam~

0 comments:

Total Pageviews

Followers

Twitter

Be Likeable!

Fami-Liar's Posts

get this widget here

Writers of Life

Pages

Solat Time

Powered by Blogger.

Petikan Al-Quran

Blog Archive

Popular Posts