Thursday, May 5, 2011

 4:33 PM   Anonymous      2 comments
Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh. Alhamdulillah baru-baru ini hidup semakin progress at least. Tak de la macam dulu clueless je 24/7... HAti ini sekarang berdebar-debar menanti results UPU dan JPA yang dijangkakan akan keluar esok. Moga Allah kurniakan apa yang terbaik untuk diriku ini. Entry kali ini actually tak tahu nak tulis pasal apa so just randomly tulis pasal jealousy ni la. It's not really random though, I think selalu jugak saya rasa macam ni deep kat dalam hati ni. Cuma selalu pendam jer tapi sekarang ini rasa nak tulis la sikit dekat sini supaya tenang sikit hati ini. I need serenity!!!

"Green is envy"

Yes, I know... Green is one of my favourite colour but that doesn't mean that I am envious. Or am I? I don't think I am. Cemburu? Sukar nak ditafsirkan. Tak salah cemburukan kejayaan orang lain supaya dijadikan teladan. Cemburu itu memang sifat manusia. Fitrah la katakan. Tapi rasanya my jealousy is a bit different. Is not that bad but selalu buat saya resah. What makes me jealous is quite silly. Biasa la, teenagers, emosi tak stabil. I don't care kalau ada orang lagi kaya dari saya, lebih berjaya dari saya or even lebih smart daripada saya ( semestinya sangat ramai orang yang lebih smart daripada saya... Haha... ). Sebab saya sedia maklum itu semua rezeki masing-masing. Allah itu Maha Adil, siapa yang berusaha dia lah yang dapat hasilnya.

So what makes me jealous easily? Sampai hati rasa tak tenang sahaja. Sebagai remaja, a typical one, saya selalu je peri mall jalan-jalan, kadang-kadang ikut family beli barang dapur. One of my habit is saya suka jalan sorang-sorang jer. I liked the tranquillity. Yeah, I 'liked'. But not anymore. Bila dah makin dewasa ni, I started to look even wider. Melihat dunia ciptaan Allah ini dan segala tipu daya yang ada di dalamnya. Saya selalu perasan, banyak jer pasangan-pasangan bercinta yang berpegangan tangan dekat mall ni. I'm not trying to be skeptical, so saya assumed hubungan mereka itu halal in other words suami isteri. Last night memang paling buat saya cemburu la, nampak satu pasangan parents ini, pegang tangan satu sama lain sambil tolak troli shopping tu bersama-sama anak-anak mereka yang comel. I was starstruck for a while. Then I realised it too apa yang buat saya jealous sebenarnya. Deep inside me, I want that too. Saya nak jumpa dengan belahan jiwa saya jugak. Bila? Tak tahu. Siapa? Tak tahu jugak. But I know she's out there. Oh Allah, pertemukanlah kami cepat-cepat. I'm not rushing though tapi untuk ketenangan jiwa maybe. I want to meet her under your blessings. I know I can trust You Allah.

Yeah I found that the parents is pretty romantic. You don't think so? I consider it as romantic walaupun ia maybe daily routine untuk banyak suami isteri di luar sana. Moga Allah makbulkan segala harapanku...

2 comments:

Aleeya Elyana said...

Haha azri i thought u were jealous because of something else! soulmate rupenye. haha insyaallah u'll find the right one.

Che'ma said...

yea..me too..but,its normal..i think..just be patient:)

Total Pageviews

Followers

Twitter

Be Likeable!

Fami-Liar's Posts

get this widget here

Writers of Life

Pages

Solat Time

Powered by Blogger.

Petikan Al-Quran

Popular Posts