Sunday, June 19, 2011

 6:53 PM   Anonymous      6 comments
Gambar Kelas :)

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh. Salam kesabaran dan salam pentarbiyahan ke atas diri sendiri.


MerinduiMu dalam setiap nafas dan lafazku...



Astargfirullahalazim. Betapa kerdilnya hati ini, saat cintaMu terasa menjauh menghilang. Sebagai seorang hamba, tiada apa yang lebih didambakan melainkan cinta Illahi yang tidak kunjung malap. Dalam meniti, kehidupan baru ini, saya merasakan makin kencang turun dan naiknya tahap iman saya. Ironik, sebab busy kat sini is nothing yet compare to MOZAC. Masa untuk beribadah saya rasakan makin luas, tapi macam ada faktor penarik yang buat saya rasa jauh jer denganMu. Maka, saya nukilkan nestapa hati ini, biar hati ini diam tenteram dalam keredhaan dan kasih sayangMu.


15 June 2011, telah berlansung mesyuarat antara CR-CR (Class Representative) untuk program asasi undang-undang UiTM dan KPTM. Saya pun sempat menghadirkan diri ke perjumpaan tersebut selaku wakil kelas A, dengan hati yang terpaksa, haha... Mesyuarat kali ini diadakan bertujuan untuk memilih Hi-Com of the CR Council. Bunyi macam gempak jer but it's nothing awesome actually. So the posts available are Head of CR, Assistant Head of CR, Secretary and Assistant Secretary of CR Council dan jugak Treasurer and Assistant Treasurer of CR Council. Mesyuarat dimulakan dengan setiap CR diminta untuk memperkenalkan diri dan past leadership experiences. As a Muzaffarian, we are always tought to be proud of your school. 'Muzaffar Kebanggaan Kami'. So I proudly state that I am a muzaffarian and we always claim that we are the best. Oops, bukan nak becakap besar atau berbangga diri tapi, (memetik kata-kata Amudhan), "We are just simply proud of our school". Thank you MOZAC. Selesai masing-masing memperkenalkan diri, proses pemilihan yang agak demokrasi dimulakan. Setiap orang berhak untuk mencalonkan sesiapa sahaja yang mereka nak. So selepas dua orang telah dicalonkan for the Head of CR position, keadaan senyap sebab rasanya macam dah tak de calon lain. Then...


Anonymous Girl : Wait, I think that guy looks reliable. (while pointing at me)

Me : ..... (Confused and dalam hati: Do I know her?)...



So, macam tu lah saya di calonkan untuk Head of Class Rep tanpa keinginan saya. And Allah memang nak menguji saya apabila saya dipilih oleh majoriti untuk position tersebut. Oh by the way, that anonymous girl was actually Nik, who currently is my assistant. Saya masih lagi dalam keadaan terkejut macam mana boleh ada dalam position ni. Terasa macam nak menolak, tapi saya teringat amanah saya sendiri dekat MOZAC dulu, "Kalau semua orang tak nak pegang tanggungjawab, siapa lagi yang nak pegang tanggungjawab ni" Thank you Aisyah, for reminding me. Baru beberapa hari jer, dah ada internal affairs dalam council yang Alhamdulillah berjaya diselesaikan (I hope...). Allahu, bimbinglah aku untuk menelusuri jalan amanahMu agar syurgaMu menjadi destinasi terakhirku.

Kejutan kedua : Semasa waktu rehat program bersama Timbalan Dekan semalam, dua orang muslimah telah approached saya. Saya seriously tak pernah nampak diorang around faculty of law. Sorry... Beyond my expectation....

Another Anonymous Girl : Azri, kami nak tawarkan awak jadi moderator untuk forum yang akan diadakan nanti. Kami akan jemput sekali ahli-ahli panel daripada luar dan dalam dan jugak peserta-peserta daripada IPTA lain.

Me : ......(Confused again)......



How am I suppose not to freak out? Layak ke saya ni nak mempengerusikan sebuah forum yang bakal disertai oleh panelis-panelis yang bukan orang-orang biasa ni. Allahu, macam mana ni? Untuk tawaran yang ini, saya masih lagi belum memberikan kata putus. I need time to istikharah dulu. Yang peliknya, kenapa saya? Out of thousands of people kat kampus ni, why must it be Ahmad Azri?



Yang lebih pelik lagi ialah diri saya ni sendiri. Dulu saya tak macam ni. I am always confident. Sekarang ni, kalau dah ada ujian sikit saya dah rasa perit dah. Maybe sebab dulu I have one great batch backing me. Betapa saya nak sangat semua OHANArians berada dekat sini sekarang ni. At least, my burden can be ease. I hope Allah akan permudahkan jalan untuk saya and that I can cope with everyone. Sekarang dah ramai yang kenal saya, but I don't even know most of them. (Tak rasa rude ke? I have to start remembering names and faces). I hope I can at least carry out my duty dalam keredhaanNya... Wassalam....

6 comments:

Che'ma said...

go azri..may ALLAH be with you..put your trust in Him..he will give you courages more than you can imagine..just have faith in Him n dua always..wish u the best of luck!InshaALLAH

Anonymous said...

Alhamdulilah kau diberi peluang sebegitu. Banyak hikmah disebaliknya.

tahniah sebab kau sanggup memikul amanah tu, sebab kalau aku, aku dah malas. cukuplah menjadi seseorang yang diberi tanggungjawab sewaktu sekolah dahulu. aku mahu hidup yang biasa.ini menunjukkan kau lagi kuat dari aku.

kau tertanya kenapa dalam beribu,Ahmad Azri juga yang dipilih?

sebab kau terpilih dan aku yakin kau sememangnya dilahirkan untuk menjadi pemimpin.

people around you have believe in you. why don't you?







-justasilentreader-

Anonymous said...

Dalam keadaan diri rasa rendah dan tak berkeyakinan utk lakukan sesuatu..akal mesti fikirkan mampu baru anggota lain akan menurut.. ko mampu carry this duty..insyaallah..

Anonymous said...

why you are chosen??
cuz you're special than anyone else:)

Anonymous said...

aku bukan OHANA, tapi nak sokong kau jugak. gudluck azri!

Anonymous said...

have no fear.
azri is here.
LOL

Total Pageviews

Followers

Twitter

Be Likeable!

Fami-Liar's Posts

get this widget here

Writers of Life

Pages

Solat Time

Powered by Blogger.

Petikan Al-Quran

Popular Posts