Thursday, February 10, 2011

 10:38 PM   Anonymous   ,    2 comments

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh. Hari ini telah pun tamat cuti tahun baru cina saya, so terpaksa bangun awal pagi-pagi semula untuk ke Stamford College. So, rutin harian bermula semula seperti biasa. Things were going smoothly until Zohor prayer. Disebabkan saiz surau yang tersangatlah kecik (memang x puas ati...), terpaksa la buat 2 jemaah. Saya telah pun deberikan penghormatan menjadi imam bersama seorang makmum. Terima kasih, moga solat kita diterima oleh Allah s.w.t. Selesai mendoakan kesejahteraan dan kemakmuran hidup kami dunia dan akhirat, makmum saya approach saya ;

Makmum : Azri, aku ada nak tanya kau sikit la...
Saya : Hmm... Tanya je la, kalau boleh jawab aku jawab...
Makmum : Jujur ar aku tanya, betul ke kau takde girlfriend?
Saya : (tersentak)... arr... betul la x de, mana la ada orang nak aku ni... haha...
Makmum : Confirm ke? X kan masa kat sekolah dulu x de couple2 ni?
Saya : Haha... x de ar, aku rasa couple2 ni payah jer, buat susah hati ar... Baik kawan jer... Lagi pun aku ni kira macam pemimpin kat sekolah dulu, susah la kalau aku couple2 ni... Bad example nanti...
Makmum : Oh I see... Tapi bukan ke budak2 asrama yang biasa couple2 ni...
Saya : (ragu-ragu nak jawab...) Maybe... Kat skola aku dulu pun ada couple2 ni...
Makmum : Abis tu, sekarang ni kau single lagi ker?
Saya : Definitely, aku masih single and available.
Makmum : X kan ar... Kalau kat sekolah dulu x boleh, sekarang ni x nak cari?
Saya : Nak cari kat mana je bro....
Makmum : Ni ha, kat college ni, belambak perempuan lawa2... x kan x de yang kau minat?
Saya : Haha... X.
Makmum : Abis tu kau nak yang macam mana? Yang bertudung ke yang free hair?
Saya : X tau, aku x tau... Tapi aku rasa love does not need reason, tengok la future nanti macam mana...

So, conversation tu berhenti kat situ. Sigh, Jujur la saya katakan, saya memang masih single. Dan sekarang ni saya belum dalam tempoh masa nak mencari pasangan hidup saya lagi. Bohong kala saya kata saya x suka perempuan cantik. Tapi cantik tu subjektif. Cantik fizikal atau cantik akhlak? Saya masih belum pasti untuk memilih... Ya, berkawan degan perempuan bukan satu masalah, even though saya tidak mempunyai skill yang baik untuk communicate dengan perempuan. It takes time. X dinafikan dalam hati ni memang ada a few perempuan yang buat saya kagum dengan mereka. Tapi kagum BUKAN cinta! Saya pernah jugak rapat dengan 2 perempuan. Tapi belum sampai tahap couple. Haha, but people selalu salah anggap kan? It ends up with we were distanced and left apart based on our discoveries of our own difference in lifestyle. Tu baru kawan kan? Belum couple lagi... I'm not up yet for this kind of commitment. Later k?

But hati saya memang dah lama dimiliki. Saya dah beri sebahagian kepada Allah, Rasul kesayangan saya, family saya, dan kawan2 saya. Untuk awak 'perempuan' yang bakal saya cintai, saya just ada sebahagian sahaja hati ini untuk awak. Maybe nampak sikit atau kecik je bahagian hati saya but dengan hati inilah saya janji saya pasti akan mencintai awak sepenuh jiwa. I promise. Saya tunggu 'awak' dan 'awak' tolong tunggu saya please.... Jangan cari yang lain tau! InsyaAllah, Allah pasti temukan kita. Kalau bukan di dunia biar di akhirat nanti....

Allah...

Ingin sekali aku memberikan nota cinta untuk-Mu,
Tapi aku malah jadi tidak tahu,
Mahu bermula dari mana,
Mahu mengakhirkan bagaimana.

Allah...

Apakah masih pantas untuk mulutku yang hina ini,
Menyebut nama-Mu Yang Agung itu

Ini pun saya x lepas lagi... So 'awak' tunggu yer... X lama... Kejap jer...

Wassalam...

2 comments:

~Solahuddaim~ said...

Assalamualaikum....wahai Azri, saudara seIslamku...

InsyaAllah....kalau jodoh x kemane...

(btw, nice entry)

Stamford college???
ape ko buat kat sane??

(mungkin aku sorang jer kowt yg masih x tau....hahahah......sori!!!)

[n_n]...[>_<]...[0_o]

~Hidup dan Matiku hanya keranaMu Ya Rabbi~ said...

nice sincere entry :)

Total Pageviews

Followers

Twitter

Be Likeable!

Fami-Liar's Posts

get this widget here

Writers of Life

Pages

Solat Time

Powered by Blogger.

Petikan Al-Quran

Popular Posts