Tuesday, March 18, 2014

 3:49 AM   Anonymous      No comments
Dengan Nama Tuhan Yang Maha Mengetahui betapa berbolak-baliknya keadaan hatiku...

Allah... Kenapa saat ini dan ketika aku terasa amat jauh daripadaMu?

Apakah benar Engkau sedang meninggalkan ku?

Tidak.

Aku yakin Engkau sentiasa dekat.

Mungkin aku yang sedang cuba menjauhi, sedangkan Kau sentiasa hampir

:'(



Tuhan...

Aku tahu Engkau telah melihat

Betapa seronoknya aku dibuai dunia

Gembiranya aku berselimutkan maksiat

Beraninya aku mengusahakan kemungkaran

Kufurnya aku mendustai nikmat

Allah... Aku tahu Engkau telah melihat

Dan Tuhan terus melihat


Tuhan...

Aku tahu Engkau telah mendengar

Saat aku datang membawa taubat

Menadah tangan memohon keampunan

Bersujud lama dengan keringat yang ada

Kerana fitrah seorang pendosa

Harus kembali kepada Yang Mencipta

Sedangkan esok, belum pasti taubatku kekal berpanjangan

Sedangkan esok aku kembali bermain di jurang maksiat

Allah... Aku tahu Engkau telah mendengar

Tak pernah bosan melayan kerenah hambaMu yang derhaka ini

Sedangkan Engkau telah melihat

Dan Tuhan terus melihat


Tuhan...

Aku tahu Engkau telah berjanji

JanjiMu

Manusia itu khalifah

Islam itu benar

Sabar itu ikhlas

Syurga dan neraka itu benar

Mati itu pasti

Akhirat itu kekal

Dunia ini mati

Setiap amal bakal dihitung

Setiap dosa bakal ditayang

Tiada tersembunyi

Semuanya terzahir

Allah... Aku tahu ini janjiMu

Sedangkan Engkau telah melihat

Dan Tuhan terus melihat


Di mana janji dan taubat yang manis meniti di bibir?

Di mana mujahadah tegar yang menari di hati?

Di mana sabar dan ikhlas yang ditunjuk-tunjuk dan dibangga-banggakan itu?

Di mana diri ini hendak menahan malu?

Di mana diri ini hendak selindung takut?

Saat Tuhan Yang Maha Melihat

Melihatkan kepadaku apa yang dilihatNya!

Dan Tuhan terus melihat...



Wassalam.
18.3.2014
03:44am

0 comments:

Total Pageviews

Followers

Twitter

Be Likeable!

Fami-Liar's Posts

get this widget here

Writers of Life

Pages

Solat Time

Powered by Blogger.

Petikan Al-Quran

Popular Posts