Thursday, March 31, 2011

 10:29 PM   Anonymous      No comments

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh. Well, another day has come and gone swiftly like a wind. Petang tadi akhirnya telah menempuh hari terakhir di Stamford College Melaka. It's a waste sebab tak dapat hang out dengan budak2 IE di MP pagi tadi sebab tak de transport ( inilah nasib orang belum berlesen... ) So majlis dijangka bermula pada jam 2 petang but actually pukul 4. Haha, buat penat jer rushing ngan cuak, sebab ingat dah lambat. At first, kehadiran saya disambut dengan 'meriah' oleh sahabat-sahabat terbaik kat sana. Masuk-masuk jer dah kena 'bang' ngan diorang. Semua sibuk nak amik gambar ngan saya sebab masa tu saya seorang saja yang dah suit on. Haha, ironiknya, semua label saya Datuk Azri. Agaknya muka saya ini ada iras-iras mana-mana politician kot. So biler sampai tu lepak2 jap dulu sampai kul 4.

Then, acara pun bermula. Another waste jugak sebab tak leh masuk lecture theatre. Rasa rugi sebab miss out presentation kawan-kawan. So for this occasion, saya pun kena present a public speaking entitle Prime Legacy. Mula-mula rasa relaks jer but as time progress rasa cuak tu mula mencengkam. Abis jer persembahan gitar, it's my turn. So dengan lafaz bismillah, saya pun melangkah yakin ke atas pentas. Biler stand up kat centre stage tu, mulalah akal ni proses benda-benda negatif. Nervous punya pasal. Tiba-tiba teringat zaman sekolah dulu, chewah... But it's true, dah lama saya x cakap publicly depan strangers. Semua mata pun fokus kat saya. Take a deep breath and I began. To not sound so boring, saya masukkan quite a few catchy phrase and funny anecdotes. Alhamdulillah, gelak jugak audience tu. Haha.

My presentation was the last one. Lepas tu, principal pulak yang bagi speech. Segan jugak sebab tak tahu nak letak kat mana muka time tu, sebab principal banyak kali puji speech saya. But I owe a token of appreciation to everyone who inspired me to speak confidently. Lepas tu macam biasa, amik sijil and sambut one of the student's birthday. All and all it was fun and great. Bila dah nak hujung-hujung tu mula la rasa lapar. So dengan segera rushing masuk tempat makan. But harapanku meleset. Masuk-masuk je ada 2 orang pak cik ngan principal panggil saya. Diorang pun congratulate saya for my speech and interview my background. Lepas tu giliran sorang mak cik ni pulak and then another random uncle. Tak ketinggalan jugak my beloved lecturers yang datang untuk address saya. As a conclusion, mostly semua yang jumpa saya believe that someday I'll be on the top and somehow I can be a good politician. Benarkah? Wallahualam dan Amin Ya Rabbal Alamin.

So it really came to an end, my 3 months in SCM... Sebelum balik slam semua kawan2 and bid farewell to all SCM staffs yang banyak membantu. I hope one day we can all meet again. InsyaAllah, walau various pathway yang kita ambil tapi destination kita tetap satu. Goodluck in everything guys...

0 comments:

Total Pageviews

Followers

Twitter

Be Likeable!

Fami-Liar's Posts

get this widget here

Writers of Life

Pages

Solat Time

Powered by Blogger.

Petikan Al-Quran

Popular Posts