Wednesday, September 10, 2014

 7:44 AM   Anonymous      No comments
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Alhamdulillah.

Tabarakallah.

Moga anda yang membaca dikurniakan kesihatan yang berpanjangan, dan dipermudahkan segala urusan harian, insyaAllah.

Err... Ada ke yang rindu blog ini yang 2 bulan menyepi tanpa khabar dan berita? Haha.

Kalau ada, saya mohon maaf sebab membuatkan anda rindu tanpa sebab, dan kalau tiada, saya minta maaf juga sebab mungkin anda dah biasa yang bila saya cuti, blog ni memang agak krik krik sikit...

Kalau boleh saya jelaskan, cuti yang lalu ni, Allah menguji saya dengan pelbagai ujian. Dan antara ujian yang paling besar sekali ialah bila laptop saya yang banyak berjasa, berbalut warna biru Chelsea, tenat dan terpaksa saya rushkan beliau ke kedai komputer terhampir.

Cuti tempoh lalu juga, saya berkerja di kedai runcit berhampiran rumah, adakalanya masuk kerja malam, waktu pagi baru pulang. Lumrah orang mencari rezeki, kena bersusah baru di akhir bulan nanti terasa indah. Sungguh, kalau tidak kerana bekal tarbiyyah yang saya bawa, kalau tidak teringat usaha menyantuni manusia untuk ke jalan Allah itu lebih perit, pasti dan pasti saya akan berperang mulut dengan beberapa customer yang hadir.

Allah, terima kasih atas nikmat sabar ini.

Ouh, saya pernah tulis sebelum ini, kalau boleh kita tukarlah pandangan umum masyarakat kita bahawa sabar itu punyai batasan. Cuba kita usahakan bahawa kesabaran kita tidak mempunyai batasan. Supaya di syurgaNya kelak nanti, kita akan melihat nikmat sabar yang sering kita pertahankan.

InsyaAllah... Semester baru. Azam baru. Resolusi baru. Strategi baru.



Moga Allah mudahkan, dan moga Allah tidak gagalkan saya sekali lagi dalam usaha membentuk barisan pelapis di Sekolah Undang-Undang, kali ini.

Dakwah needs a continuation. When you leave, people will only remember your legacy. And I would really like dakwah to be my legacy. No other things can please me.

Erm, rasanya, ini sahajalah untuk entry kali ini. Saja-saja nak warming up untuk musim menulis yang seterusnya ni. Hehe. Doakan saya diberikan keikhlas, masa dan ruang untuk menulis dengan lebih kerap lagi ye selepas ni.

Ada banyak sangat projek penulisan yang tertangguh, insyaAllah saya selesaikan satu persatu nanti.



Wassalam.

0 comments:

Total Pageviews

Followers

Twitter

Be Likeable!

Fami-Liar's Posts

get this widget here

Writers of Life

Pages

Solat Time

Powered by Blogger.

Petikan Al-Quran

Popular Posts