Saturday, November 14, 2009

 9:11 AM   Anonymous   , ,    No comments

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh. Alhamdulillahirabbilalamin. Bersyukur sangat-sangat ke hadrat Allah swt kerana masih lagi memberi kesempatan untuk saya bernafas dan beramal di muka bumiNya ini. Maafkanlah saya kerana dah lama x update blog ni. Maklumlah, selepas tiga minggu menempuh peperiksaan akhir tahun terus sahaja dihujani tanggungjawab yang begitu banyak. Akhirnya minggu ni dapat jugak balik ke rumah yang tersayang ni. Sepanjang beberapa minggu ini memang banyak berlaku perkara-perkara yang meruntun jiwa. Kalau boleh tu rasa nak mengalir je air mata ni. Antaranya ialah saat abang-abang tingkatan 5 mengadakan majlis memohon maaf kepada junior-junior ni. Huhu, sedih betul. Apa yang buat saya betul-betul terkesan sebenarnya ialah apa yang semua F5 telah tinggalkan kepada saya, amanat mereka. Kesemuanya berpesan, "Azri, jaga sekolah ni baik-baik tahun depan, jaga adik-adik kau baik-baik tahun depan dan ingat jaga nama baik dan maruah sekolah ni." Masa tu rasa basah jer mata ni. Allahu mampu ke saya nak menunaikan amanat mereka ni? Lebih sedih lagi saat bersalaman, berpelukan dan bermaafan dengan Abang Akim yang merupakan abang dormku sepanjang tahun ni. Dia lah insan yang banyak memberikan saya nasihat, bimbingan dan jugak dorongan. X dapat dinafikan Abang Akim memang dah banyak tolong saya. Hanya Allahlah yang mampu membalas segala kebaikan abang. Saya doakan abang berjaya dalam SPM dan masa depan abang akan gilang-gemilang. Itu baru satu. Satu lagi yang buat perkara yang buat hati ini basah ialah ketika program Malam Berkasih Sayang para pelajar F1 dan F2 anjuran BADRI dan Pengawas. Bagi saya malam tersebut memang penuh dengan kesedaran. Jujur bukan mudah untuk mendidik manusia dan saya kena sedar yang segala apa yang berlaku di Muzaffar Syah tu adalah tanggungjawab saya. Allah akan tuntut semuanya di akhirat nanti. Allahu, beratnya amanah yang Kau berikan ini, mampukah ku memikulNya? Wallahualam. Anyway saya tengah dalm proses untuk menyiapkan majalh sekolah. Huhu, bertambah lagi amanahnya. Baiklah sampai di sini sahaja dulu. Semoga Allah mempertemukan kita lagi, walau bukan di dunia biar bertemu di akhirat. Sekian Wassalam.

0 comments:

Total Pageviews

Followers

Twitter

Be Likeable!

Fami-Liar's Posts

get this widget here

Writers of Life

Pages

Solat Time

Powered by Blogger.

Petikan Al-Quran

Popular Posts